تکریم وشخصیت دادن به دانش آموزان

- ایجادرفتار دوستانه برای شرکت در نماز  و نبود زور و اجبار

-نشاط آفرینی فرهنگی و اعتقادی و خود باوری در دانش آموزان

ایجاد سرویس های بهداشتی مجهز در مدارس

-ایجاد رابطه قوی دینی بین معلم و دانش آموز

-رفتار و کردار عملی کادر مدرسه

-داشتن نمازخانه جذاب و عالی و استفاده از رنگ های دلپذیر

-داشتن کتابخانه غنی با کتاب های سودمند در خصوص نماز

باز گو نمودن اهمیت و ضرورت نماز به اولیا دانش آموزان

-نام گذاری کلاس ها و گرو هها با آثار نماز

-اجرای مسابقات مختلف در خصوص نماز و اهدا جوایز به دانش آموزان برتر

-پخش صدای اذان در آموزشگاه به هنگام اوقات شرعی با بلندگو

-داشتن دوستان دینی در مدرسه

-ورود دانش آموزان به نماز خانه با اسقبال صورت گیرد(پخش گلاب)

-شرکت معلمین ،مدیر،معاون، در کنار دانش آموزان در نماز جماعت

-حضور مرتب و همیشگی کادر مدرسه در نماز

-برگزاری نمایشگاه در خصوص نماز از آثار دانش آموزان

-برگزار ی کلاس های ضمن خدمت برای عوامل اجرایی آموزشگاه

-توزیع کتب دینی و اخلاقی ساده

-برگزاری همایش برای همکاران در خصوص نماز

-معرفی دانش آموزان نماز گزار و تشویق آنان در حضور دیگران

-تشویق به موقع همکاران موفق در مورد نماز

-دادن هدیه به هنگام نماز به دانش آموزان

-استفاده از رنگهای آرامش بخش در تزینات نما خانه

-استفاده از دانش آموزان خوش صدا برای اذان و ....

-استشمام بوی عطر و گلاب و نورپردازی جالب نمازخانه

- پخش فیلم های آموزنده در آموزشگاه در خصوص نماز

-اجرای برنامه های متنوع در بین نماز (نمایش،سرودو...)

-ارتباط مستمر با مساجد و نماز جمعه

-شرکت هفتگی یا ماهانه اولیا در نماز جماعت مدرسه

-بیان احادیث شیوا وبلیغ در خصوص نماز

-شرکت هفتگی یا ماهانه مسئولین اداری در نماز جماعت مدرسه

-استفاده از روحانیون جوان و شاداب و تاثیر گذار

-هم خوانی سوره های نماز در مراسم آغازین یا آغاز همایش ها و برنا مه های آموزشگاه

-داشتن سخنرانی کوتاه و مفید دربین نماز ها

-پیروی از اصل مجاورت (وجود کتابخانه و نوار خانه ویا دفتر آموزشگاه در کنار نماز خانه)

-اقامه نماز در منزل توسط والدین

-ایجاد احساس خوشایند در دانش آموز در پایان هر نماز

-برگزاری همایش نماز برای دانش آموزان

-به کار گیری شیو های جذاب در برپایی نماز جماعت آموزشگاه

-برگزاری همایش نماز برای اولیا

-بیان خاطره های نماز از زبان مسئولین

-داشتن کفتگوی صمیمی با دانش آموزان در خصوص نماز

-جذب تدریجی دانش آموزان وآموزش صحیح به آنان

-داشتن میزگرد دانش آموزی در خصوص نماز با رهبری کادر مدرسه

-داشتن گفتگو های خصوصی  با دانش آموزان و استفاده از کلمات محبت آمیز

-فعال نمودن شورای مدرسه و انجمن اولیا وداشتن مصوبات اجرایی در خصوص نماز

- داشتن اعتدال ومیانه روی در آموزش دانش آموزان

-ارائه الگوی عملی مناسب به دانش آموزان

-شنا خت روحیات فردی دانش اموزان

-معرفی چهر های برتر دینی و  ذکر موفقیت های آنان

-برگزاری مسابقات ورزشی در خصوص نماز  

-برگزاری اردو های زیارتی و سیا حتی

-برگزاری کلاس های آموزش خانواده در خصوص      نماز                                     

-انتخاب بهترین زمان آموزشگاه بعد از اوقات شرعی برای نماز

-پرهیز از سخنرانی های سیاسی و...در مابین نماز          

-بیان داستا نها و قصه های در خصوص نماز

- تزیین سالن و نماز خانه با احادیث در خصوص نماز

   استفاده ازتمثیل و شعر و ادبیات در سخنرانی در خصوص   نماز                  

-بیان آثارعلمی روانی و اخلاقی نماز

-معرفی دانش آموزان نماز خوان و مومن به صورت منطقه ای به کلیه مدارس

-شرکت در نماز جمعه با شکوه خاص واستقبال گرم از آنان

-چاپ عکس دانش آموزان نماز خوان در جراید محلی

-فیلمبرداری از مراسم نماز جماعت آموزشگاه

-ارائه سی دی های آموزشی به دانش آموزان در خصوص نماز

-دادن کارنامه نما زبه دانش آموزان و اولیا در پایان هر ترم

-اختصاص زمان کوتاهی در آغاز کلاس به بیان آثار نماز توسط همه دبیران در کلاس

-نظر خواهی از اولیا و دانش آموزان در خصوص چگونگی اجرای نماز جماعت آموزشگاه

 --تبیین اثرات نماز

-آوردن استدلال های قرآنی در خصوص نماز

اختصاص دو روز در هفته در مراسم آغازین به مباحث نماز

-رفع موارد ملال آور و خسته کننده و عوامل حواس پرتی در برگزاری نماز

 

-داشتن صبر و انعطاف دربرابر اشتباهات دانش آموزان

موانع برگزاري نماز جماعت در مدارس

در امر معرفی نماز و اثرات آن کوتاهی می گردد

عادت نداشتن به نماز از دوران کودکی

دوستی با افراد حریص و دنیا  پرست و نماز نخوان

-ترجیح دادن تفریح و سرگرمی به نماز

-شر کت در مجالس  فاسد و غیر موازین اخلاقی

-نداشتن الگو ی مناسب

-انجام گناه فردی و اجتماعی

-معرفی نکردن الگوی مناسب عملی از طرف مرسه

-عدم درک صحیح دانش آموزان از جایگاه نماز

-عملی نبودن افکار و رفتار دبیران و مسئولین مدرسه در خصوص نماز (شعاری و گفتاری

سخت گیر ی در مدارس برای نماز

-مداومت نداشتن برگزاری نماز جماعت در مدارس

-یک نواخت و تکراری بودن برگزاری نماز جماعت مدارس

رفتار نامناسب  برخی مبلغان دینی

-برخورد نامناسب مسئولین آموزشگاه در مقابل اشتباهات دانش آموزان

-اجباری بودن و جبر و زور در برگزاری نماز

-اهمیت ندادن برخی مدیران و دبیران در خصوص نماز

-تناقض بین رفتار و عمل کادر آموزشگاه

-نا مناسب بودن زمان برگزاری نماز جماعت درمدارس

-عدم تشویق به موقع خود مربیان به دلیل فعا لیتها

-توجه بیشتر به دانش آموزان منضبط و نماز خوان

اهمیت ندادن بعضی خانوادها به امر نماز

-عدم تفویض اختیار به دانش آموزان

نبود کلاسهای آموزشی صحیح و قابلیت اجرایی داشتن در مدارس برای مربیان

-عدم با تجربه بودن بعضی از مربیان

-نداشتن صبر و حوصله و تحمل برخی مدیران و مربیان

-عدم برقراری ارتباط صحیح بین امام جماعت و دانش آموزان

-بهانه نبود تجهیزات و عدم استفاده از حداقل امکانات 

-سخنرانی های تکراری و طولانی در نماز

-نبود وضو خانه مرتب و تمیز در مدارس

-عدم برنامه ریزی درست برای برگزاری نماز جماعت

عدم اختصاص بهترین مکان مدرسه به نمازخانه

-نبودن نماز خانه مناسب

- عدم نظارت دقیق و ارزیا بی از فعالیت های مدارس

-عدم وجود امام جماعت ثابت در مدارس

-عدم استفاده از نظرات کارشناسان و دبیران صاحب نظر

-اکتفا به ظواهر نماز

-فعال نبودن ستاد های تربیتی مدارس

-عدم شرکت بعضی دبیران در نماز جماعت

فعال نبودن تشکل های دانش آموزی در مدارس

- زیبا نبودن نماز خانه و نداشتن تجهیزات لازم

-عدم تشویق صحیح دانش آموزان

-نداشتن انگیزه قوی

-نبود تابلوی نماز در  برخی مدارس

-ضعف شناخت و کاستی وتنبلی

-عدم ارتباط مدارس با مساجد محل

-غلبه هوای نفس و ایمان ضعیف

-نگفتن احادیث تاثیر گذار در خصوص نماز به دانش آموزان

-احساس عدم دسترسی به خواسته های خود و نا امیدی از در گاه خداوند

-عدم برگزاری اردوهای مختص نماز

-تاثیر فرهنگ غرب

-نبود برنامه های جذاب نماز در برنا مه های مورد علاقه دانش آموزان در صدا و سیما

-غافل بودن از پاداشهای نماز جماعت

-نبود میزگردهای دانش آموزی در خصوص نماز

-دید گاه های جناحی امام جماعت

-استفاده نکردن از تمثیل و شعر در سخنررنی در خصوص نماز

-ایجاد انگیزه ناقص و غلط در دانش آموزان

-عدم شرکت  برخی دبیران ریاضی و.... در نماز

-تفکر عقب افتادگی در درس با حضور در برنا مه های اعتقادی

-نبود برنامه های فرهنگی و اعتقادی صحیح                

-داشتن دوستان بی حوصله و بی انگیزه و بی ایمان

-داشتن پدر ومادر  بزهکار و غیر اخلاقی   

-بیگانه بودن برخی اولیا با نماز   

-بی روح بودن نمازجماعت مدارس

-مسخره نمودن دانش آموزان نمازگزار

-عدم اجرای برنامه های متنوع در نماز جماعت


موضوعات مرتبط: نماز،تربیت دینی ومدرسه

تاريخ : چهارشنبه بیستم تیر ۱۳۹۷ | 0:9 | نویسنده : مرتضی قاسمی |