- ایجادرفتار دوستانه برای شرکت در نماز و نبود زور و اجبار
-نشاط آفرینی فرهنگی و اعتقادی و خود باوری در دانش آموزان
ایجاد سرویس های بهداشتی مجهز در مدارس
-ایجاد رابطه قوی دینی بین معلم و دانش آموز
-رفتار و کردار عملی کادر مدرسه
-داشتن نمازخانه جذاب و عالی و استفاده از رنگ های دلپذیر
-داشتن کتابخانه غنی با کتاب های سودمند در خصوص نماز
باز گو نمودن اهمیت و ضرورت نماز به اولیا دانش آموزان
-نام گذاری کلاس ها و گرو هها با آثار نماز
-اجرای مسابقات مختلف در خصوص نماز و اهدا جوایز به دانش آموزان برتر
-پخش صدای اذان در آموزشگاه به هنگام اوقات شرعی با بلندگو
-داشتن دوستان دینی در مدرسه
-ورود دانش آموزان به نماز خانه با اسقبال صورت گیرد(پخش گلاب)
-شرکت معلمین ،مدیر،معاون، در کنار دانش آموزان در نماز جماعت
-حضور مرتب و همیشگی کادر مدرسه در نماز
-برگزاری نمایشگاه در خصوص نماز از آثار دانش آموزان
-برگزار ی کلاس های ضمن خدمت برای عوامل اجرایی آموزشگاه
-توزیع کتب دینی و اخلاقی ساده
-برگزاری همایش برای همکاران در خصوص نماز
-معرفی دانش آموزان نماز گزار و تشویق آنان در حضور دیگران
-تشویق به موقع همکاران موفق در مورد نماز
-دادن هدیه به هنگام نماز به دانش آموزان
-استفاده از رنگهای آرامش بخش در تزینات نما خانه
-استفاده از دانش آموزان خوش صدا برای اذان و ....
-استشمام بوی عطر و گلاب و نورپردازی جالب نمازخانه
- پخش فیلم های آموزنده در آموزشگاه در خصوص نماز
-اجرای برنامه های متنوع در بین نماز (نمایش،سرودو...)
-ارتباط مستمر با مساجد و نماز جمعه
-شرکت هفتگی یا ماهانه اولیا در نماز جماعت مدرسه
-بیان احادیث شیوا وبلیغ در خصوص نماز
-شرکت هفتگی یا ماهانه مسئولین اداری در نماز جماعت مدرسه
-استفاده از روحانیون جوان و شاداب و تاثیر گذار
-هم خوانی سوره های نماز در مراسم آغازین یا آغاز همایش ها و برنا مه های آموزشگاه
-داشتن سخنرانی کوتاه و مفید دربین نماز ها
-پیروی از اصل مجاورت (وجود کتابخانه و نوار خانه ویا دفتر آموزشگاه در کنار نماز خانه)
-اقامه نماز در منزل توسط والدین
-ایجاد احساس خوشایند در دانش آموز در پایان هر نماز
-برگزاری همایش نماز برای دانش آموزان
-به کار گیری شیو های جذاب در برپایی نماز جماعت آموزشگاه
-برگزاری همایش نماز برای اولیا
-بیان خاطره های نماز از زبان مسئولین
-داشتن کفتگوی صمیمی با دانش آموزان در خصوص نماز
-جذب تدریجی دانش آموزان وآموزش صحیح به آنان
-داشتن میزگرد دانش آموزی در خصوص نماز با رهبری کادر مدرسه
-داشتن گفتگو های خصوصی با دانش آموزان و استفاده از کلمات محبت آمیز
-فعال نمودن شورای مدرسه و انجمن اولیا وداشتن مصوبات اجرایی در خصوص نماز
- داشتن اعتدال ومیانه روی در آموزش دانش آموزان
-ارائه الگوی عملی مناسب به دانش آموزان
-شنا خت روحیات فردی دانش اموزان
-معرفی چهر های برتر دینی و ذکر موفقیت های آنان
-برگزاری مسابقات ورزشی در خصوص نماز
-برگزاری اردو های زیارتی و سیا حتی
-برگزاری کلاس های آموزش خانواده در خصوص نماز
-انتخاب بهترین زمان آموزشگاه بعد از اوقات شرعی برای نماز
-پرهیز از سخنرانی های سیاسی و...در مابین نماز
-بیان داستا نها و قصه های در خصوص نماز
- تزیین سالن و نماز خانه با احادیث در خصوص نماز
استفاده ازتمثیل و شعر و ادبیات در سخنرانی در خصوص نماز
-بیان آثارعلمی روانی و اخلاقی نماز
-معرفی دانش آموزان نماز خوان و مومن به صورت منطقه ای به کلیه مدارس
-شرکت در نماز جمعه با شکوه خاص واستقبال گرم از آنان
-چاپ عکس دانش آموزان نماز خوان در جراید محلی
-فیلمبرداری از مراسم نماز جماعت آموزشگاه
-ارائه سی دی های آموزشی به دانش آموزان در خصوص نماز
-دادن کارنامه نما زبه دانش آموزان و اولیا در پایان هر ترم
-اختصاص زمان کوتاهی در آغاز کلاس به بیان آثار نماز توسط همه دبیران در کلاس
-نظر خواهی از اولیا و دانش آموزان در خصوص چگونگی اجرای نماز جماعت آموزشگاه
--تبیین اثرات نماز
-آوردن استدلال های قرآنی در خصوص نماز
اختصاص دو روز در هفته در مراسم آغازین به مباحث نماز
-رفع موارد ملال آور و خسته کننده و عوامل حواس پرتی در برگزاری نماز
-داشتن صبر و انعطاف دربرابر اشتباهات دانش آموزان
موانع برگزاري نماز جماعت در مدارس
در امر معرفی نماز و اثرات آن کوتاهی می گردد
عادت نداشتن به نماز از دوران کودکی
دوستی با افراد حریص و دنیا پرست و نماز نخوان
-ترجیح دادن تفریح و سرگرمی به نماز
-شر کت در مجالس فاسد و غیر موازین اخلاقی
-نداشتن الگو ی مناسب
-انجام گناه فردی و اجتماعی
-معرفی نکردن الگوی مناسب عملی از طرف مرسه
-عدم درک صحیح دانش آموزان از جایگاه نماز
-عملی نبودن افکار و رفتار دبیران و مسئولین مدرسه در خصوص نماز (شعاری و گفتاری
سخت گیر ی در مدارس برای نماز
-مداومت نداشتن برگزاری نماز جماعت در مدارس
-یک نواخت و تکراری بودن برگزاری نماز جماعت مدارس
رفتار نامناسب برخی مبلغان دینی
-برخورد نامناسب مسئولین آموزشگاه در مقابل اشتباهات دانش آموزان
-اجباری بودن و جبر و زور در برگزاری نماز
-اهمیت ندادن برخی مدیران و دبیران در خصوص نماز
-تناقض بین رفتار و عمل کادر آموزشگاه
-نا مناسب بودن زمان برگزاری نماز جماعت درمدارس
-عدم تشویق به موقع خود مربیان به دلیل فعا لیتها
-توجه بیشتر به دانش آموزان منضبط و نماز خوان
اهمیت ندادن بعضی خانوادها به امر نماز
-عدم تفویض اختیار به دانش آموزان
نبود کلاسهای آموزشی صحیح و قابلیت اجرایی داشتن در مدارس برای مربیان
-عدم با تجربه بودن بعضی از مربیان
-نداشتن صبر و حوصله و تحمل برخی مدیران و مربیان
-عدم برقراری ارتباط صحیح بین امام جماعت و دانش آموزان
-بهانه نبود تجهیزات و عدم استفاده از حداقل امکانات
-سخنرانی های تکراری و طولانی در نماز
-نبود وضو خانه مرتب و تمیز در مدارس
-عدم برنامه ریزی درست برای برگزاری نماز جماعت
عدم اختصاص بهترین مکان مدرسه به نمازخانه
-نبودن نماز خانه مناسب
- عدم نظارت دقیق و ارزیا بی از فعالیت های مدارس
-عدم وجود امام جماعت ثابت در مدارس
-عدم استفاده از نظرات کارشناسان و دبیران صاحب نظر
-اکتفا به ظواهر نماز
-فعال نبودن ستاد های تربیتی مدارس
-عدم شرکت بعضی دبیران در نماز جماعت
فعال نبودن تشکل های دانش آموزی در مدارس
- زیبا نبودن نماز خانه و نداشتن تجهیزات لازم
-عدم تشویق صحیح دانش آموزان
-نداشتن انگیزه قوی
-نبود تابلوی نماز در برخی مدارس
-ضعف شناخت و کاستی وتنبلی
-عدم ارتباط مدارس با مساجد محل
-غلبه هوای نفس و ایمان ضعیف
-نگفتن احادیث تاثیر گذار در خصوص نماز به دانش آموزان
-احساس عدم دسترسی به خواسته های خود و نا امیدی از در گاه خداوند
-عدم برگزاری اردوهای مختص نماز
-تاثیر فرهنگ غرب
-نبود برنامه های جذاب نماز در برنا مه های مورد علاقه دانش آموزان در صدا و سیما
-غافل بودن از پاداشهای نماز جماعت
-نبود میزگردهای دانش آموزی در خصوص نماز
-دید گاه های جناحی امام جماعت
-استفاده نکردن از تمثیل و شعر در سخنررنی در خصوص نماز
-ایجاد انگیزه ناقص و غلط در دانش آموزان
-عدم شرکت برخی دبیران ریاضی و.... در نماز
-تفکر عقب افتادگی در درس با حضور در برنا مه های اعتقادی
-نبود برنامه های فرهنگی و اعتقادی صحیح
-داشتن دوستان بی حوصله و بی انگیزه و بی ایمان
-داشتن پدر ومادر بزهکار و غیر اخلاقی
-بیگانه بودن برخی اولیا با نماز
-بی روح بودن نمازجماعت مدارس
-مسخره نمودن دانش آموزان نمازگزار
-عدم اجرای برنامه های متنوع در نماز جماعت
موضوعات مرتبط: نماز،تربیت دینی ومدرسه
.: Weblog Themes By Pichak :.